Frem mod Festivitas 2012 øver vi vores hjerner. Vi lær teknikker som skal hjælpe os at lave gode og inspirerende projekter. I dag lavede vi "moodboard".
Det er en visuel teknik som bliver brugt flittigt indenfor produktions design og udvikling. Formålet med at lave moodboards er at visuelt kommunikere stemninger, følelser, metoder, materialer, tekniker etc. så andre kan forstå hvad man tænker eller mener - eller for SELV at forstå hvad man har gang i!
Opgaven: lav et moodboard som beskriver det du brænder for lige nu.
Der blev sat en formiddag af til opgaven og efter frokost var der præsentation. Ved præsentationen skulle man ikke selv sige noget om sit moodboard, men lade alle andre fortælle hvad de ser og lade dem gætte. På denne måde bliver det tydeligt hvad der virker og det er guld værd til næste gang...
kan du gætte hvad disse moodboards handler om?...
Oh! It's so fun to be refered to in an educational matter. I'm really flattered. Thank you!
SvarSletI think it's really interesting seeing that your moodboards turned out so different. It really shows that there are no limits for what a moodboard should or can look like, thus it becomes an obvious metaphor for thinking outside the box. One of the most important components for the creative process. I now start to wonder in what more ways a moodboard can be presented. Does it actually even have to be a board? So many ideas suddenly getting spawned! This is something I would like to explore further. I hope some of you may do that as well.
Thanks again for this inspiration interchange!